Too blessed to be stressed...

Matthew 11:28-30 (MSG): “Are you tired? Worn out? Burned out on religion? Come to me. Get away with me and you’ll recover your life. I’ll show you how to take a real rest. Walk with me and work with me—watch how I do it. Learn the unforced rhythms of grace. I won’t lay anything heavy or ill-fitting on you. Keep company with me and you’ll learn to live freely and lightly.”
 
Har sa otroligt mycket att gora just nu. Ledsen att jag inte har skrivit sa mycket pa sistone. Battrar mig snart. 43 dagar tills jag kommer hem! Saknar er!

Kommentarer
Postat av: Anna B

Det är lätt att bli stressad, Louise men bra att hitta tröst i bibelordet.
Men så olika bibelöversättningar det finns. I Folkbibeln är de verserna som följer: "Kom till mig alla ni som arbetar och bär på tunga bördor, så skall jag ge er vila. Ta på er mitt ok och lär av mig, ty jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då skall ni finna ro för era själar. Ty mitt ok är milt och min börda är lätt".
T.ex. finns frågorna - Are you tired? Worn out? Burned out on religion? - finns inte med i Folkbibeln.
Du behöver inte bättra dig på att skriva, Louise då det blir lätt ett till "måste"!

Svar: Tack Anna! Just denna översättningen är en väldigt modern tolkning som inte översatts så lika som möjligt men istället med syftet att vara modern och lättförstådd. Jag brukar försöka läsa den som ett komplement, inte som en ersättning. :) Kram!
Louise Gunnarsson

2013-10-21 @ 18:31:06
Postat av: farmor Maja

du behöver inte vara ledsen ,för att du inte hinner skriva så mycke! Jag förstår dej så väl.Det ska verkligen bli roligt o träffa dej igen !!Min tid står i dina händer"psalt.31:16Ett uppmuntrande ord från vår Gud.Detordet lyfter upp vårt liv på en högre planVår tid och vårt liv är inte utlämnat åt vår egen omsorg.Det vilar i Guds händer varm kram

2013-10-22 @ 12:00:38
Postat av: Berit Heijdenberg

Längtar tills du kommer hem,
det ska bli så roligt att få träffa
Dej. Kram mormor

2013-10-25 @ 18:43:30
Postat av: maria (född 1993-05-29<--creeepy)

Hej Louise! Är en av dom som inte riktigt vet vad jag vill göra med mitt liv, har dansat större delen av mitt liv men kanske inte helt haft drömmen att på riktigt satsa helt på det.. meen i alla fall, Hillsong college lockar väldigt mycket i alla fall. Har dock svårt att få grepp om hur mycket det kostar att gå där och lite så.. tror du dessutom att det är helt kört att skicka in ansökan till vårterminen?

Svar: Hej Maria!
Vad glad jag blev av din kommentar på min blogg! Jag svarar gärna på frågor om Hillsong College! Lite komiskt att vi båda är svenska tjejer som båda dansar och är exakt lika gamla. Plus att du funderar på att komma hit. Jag rekommenderar det verkligen, detta har nog varit det bästa året i mitt liv so far.
Pengar var det ja. Jag bor i ett av de billigare husen och jag betalar cirka 3500 kronor i månaden ($120/ veckan plus el och sånt) för mitt rum som jag delar med en annan svensk tjej. Sen försöker jag spendera max $50 i veckan på mat men det är nästan alltid nånting extra sim tillkommer, iaf om du vill åka in till stan lite då och då. Så sammanlagt spenderar jag cirka 6000 kr i månaden.
Det är definitivt inte för sent att anmäla sig, jag vet folk sim anmält sig veckan innan, college är väldigt chill med det.
Hade verkligen varit jätteroligt om du kom hit! Jag ska stanna ett år till nämligen. Men åker hem till Sverige över jul. Var i Sverige är du ifrån?

Kram
Louise Gunnarsson

2013-10-27 @ 20:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0