Denna veckan SKA bli en bra vecka

"Godmorgon, då var det måndag igen." sa precis en av de trevliga vaktmästarna på skolan till mig. Denna veckan kommer bli intensiv men jag har bestämt mig för att den ska bli bra. Mycket bra.

I helgen var jag på lärljungaskola i Höllviksstrand och det var lite bättre än jag förväntade mig. Jag var yngst men det var inte jobbigt, det var snarare väldigt intressant att lära känna lite äldre människor. Vi var tolv lärljungar, ingen den andra lik. Det kändes verkligen som om alla sorters människor fanns representerade i vår lilla grupp. Det var roligt att höra hur mycket vissa av dem varit med om. Typ: "Jag har jobbat som skådespelare i Stockholm, sen flyttade jag till London och var där i fem år, sen flyttade jag tillbaka till Lund och...". Jag hade liksom inte så mycket att berätta. Det fick mig att fundera över hur mycket jag faktiskt har kvar av mitt liv och att det finns en massa roliga saker kvar att hitta på.

Ha en underbar dag!


(Just nu längtar jag hit)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0