Gymmet idag

Pappa: Börja att köra utan vikter, med bara stången.
Jag: Men det ser ju så otroligt mesigt ut. (men gjorde som han sa och det var ganska tungt (a))

Nästa set
Pappa: Nu kan vi ju öka vikten lite och sätta på de här klamrarna (såna som håller fast vikterna)

Nästa set igen:
Pappa: Nu kör du med 1,25 kg extra på varje sida.
Jag: (sket i att sätta på klamrarna)
Pappa: Du måste sätta fast dem! Annars kanske vikterna ramlar ner och gör hål i golvet så tunga de är.

Senare på kvällen i telefon med farmor:
Farmor: Tränade du och Louise idag?
Pappa: Ja. Vi letade upp de lättaste vikterna på gymmet så Louise kunde vara med.

Sen ville farmor prata med mig och nämnde för 6:e gången (Ingen överdrift) att hon inte kommer vara hemma på onsdag då jag brukar sova över. Den här gången sa hon att om jag går dit ändå så kan det finnas post på golvet frmför dörren som jag i så fall får ta upp så jag inte trampar på den.


Kommentarer
Postat av: Fröken M

Jag är nominerad till årets bloggmama och skulle bli super glad för din röst !

http://www.mama.nu/mamabloggare/?view-id=28442

kram

2010-10-12 @ 21:32:17
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0