En händelserik eftermiddag

Jag slutade halv fem idag. Jag satte mig vid datorn. Bussen gick kvart i. Precis när jag sprang om kröken till stortorget såg jag 225:an köra iväg. Jag började springa efter den och tänkte att jag kanske skulle kunna hinna ikapp bussen till nästa station men ganska snart kom jag underfund med att jag inte skulle hinna. Jag hade inga pengar på mobilenså jag bärjade gå tillbaka mot ICA där jag fyllde på mitt kontantkort. De hade inte messa mera påfyllningne så jag fyllde på mobilen utan att få gratis sms. :(

Ingen kunde hämta mig så jag satte mig för att vänta på nästa buss. En kvart innan bussen skulle gå kom två killar (jag har typ träffat den ena några gånger men han kände nog inte igen mig) och ställde sig för att vänta på deras buss. Killen som jag känner igen nämner nåt om att alla är inne i sin egen värld här på busstationen. Nån minut senare vänder han sig om till den lite töntiga tjejen bredvid mig och säger:

Killen: Hej!
Tjejen: Öh, heej? (ser förvånad ut men blir sedan glad)
Killen: Vill du ha choklad?
tjejen: ja.
killen: varsågod. Vill du ha? (vänder sig till mig)
jag: Nej, tack. Äter inte sånt...
Killen: Ok. (vänder sig till tjejen igen) SÅ vad heter du? Går du på gymnasiet här eller?

Min buss kommer och jag kilar iväg. På bussen funderar jag över vilken god gärning killen gjorde och önskar att jag kunde vara lite mer sån. Jag bestämmer mig för att säga: "Tack för skjutsen! Trevlig kväll!" till busschauffören när jag ska gå av. Men jag våga inte (a) LOUISE BÄNGA!!!!! :O inte acceptabelt.

När jag kommer fram till Jonstorp ser jag inte röken efter nån som kommer och hämtar mig (mamma sa att hon eller pappa skulle komma) så jag börjar gå hem i mörkret med mina två tunga väskor varav den ena är sönder och allt håller på att ramla ut. jag ringer syrran och hon informerar mig om att hon tror att pappa bestämmde sig för att inte hämta mig bara för att jag ska lära mog att inte missa bussen igen. Jag bryter nästan ihop och klickar henne. Jag tänker, att nej, jag ska j´klara det här. jag ska gå hela vägen hem och när jag kommer hem ska jag inte säga ett enda surt ord till pappa eller någon annan i familjen utan jag ska vara 100 % trevlig fast att jag är så trött och irriterad.

Pappa kom när jag hade gått hälften av biten och tydligen hade han inte alls tänkt att straffa mig utan bara glömt bort att hämta mig. Jag klarade av att vara trevlig resten av kvällen! :O :)

Imorgon är det HAPPY DAY och alla ni som läser detta ska tillsammans med mig säga "hej" till dem på bussen, "God morgon" till dem i din klass, gå fram till dem som är för sig själva, vara extra trevliga mot lärarna i skolan och vara allmänt trevliga mot alla du möter under dagen! ;D

Mamma låter mig inte cykla till Falketorp. Varför inte? jag menar, det är ju bara 45 mil!? :O

Pööss <3


Kommentarer
Postat av: Emelie

ingen pallar läsa...

2009-10-24 @ 14:04:15
URL: http://gunnarssonemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0