Detta läser jag på college

Hörde ryktas om att folk undrar vad det är för kurser jag läser här nere. Så jag tänkte skriva lite kort om vad jag läser på college. 
 
 
Okej, så ser det ut på ett ungefär. Fredagar e jag "ledig" men hjälper till med Kids Dance. Söndagar syns inte här men då är ag i kyrkan en stor del av dagen och hjälper till där med. 
 
Förutom alla olika dansklasser har jag alltså följande: New Testament, Christian Doctrine, Teamwork och Personal Evangelism. Förra terminen hade jag Old Testament, Communication in Ministry och Personal Leadership. "Chapel" är college egen gudstjänst och det har vi tre gånger i veckan. 
 
Alla klasserna nämnda har jag som "lectures" i en stor klass (typ 200 elever) men också som "tutorial" i mindre klass (13 stycken) där det finns ytrymme för att diskutera det vi lärt oss under de större klasserna. Annorlunda med Hillsong College är att jag direkt får möjligheten att använda det jag lärt mig teoretiskt i klassen när jag samma vecka "servar" i kyrkan eller college. Till exempel: Vi lär oss i Teamwork vilka egenskaper ett hälsosamt team har och kn sedan testa de metoderna när vi är en del av ett team som hjälper till i kyrkan. Makes sense? 
 
Hoppas att det klargjorde lite mer om vad jag egentligen läser här. Ställ jättegärna frågor om du har några. 
 
Kram!
Louise
 

Kommentarer
Postat av: Farmor

det var en intressant redogörelse om vad du får vara med om, och vad du gör!Må Guds välsignelse vila över dej! Kram farmor !

Svar: Tack farmor!! Kram
Louise Gunnarsson

2013-08-18 @ 13:37:03
Postat av: Katta

Kära Louise!
Har tittat på dig och lyssnat på dig på din blogg, så underbart du har det. Jag förstår att du trivs och jag är riktigt avundsjuk; varför är jag inte 20 år? I love Hillsong :-)
Fortsätt njut och var rädd om dig.
God bless / kramar från Katta

Svar: Vad glad jag blir att höra att du läser min blogg Katta! Haha, det är aldrig försent. ;) Tack så mycket! Hälsa familjen!Kram
Louise Gunnarsson

2013-08-18 @ 22:19:24
Postat av: Emma

Dansar du balett också!!? :D coolt!

Svar: haha, yes. ;) Inte så mycket dock, mest få att få lite faoundation. :)
Louise Gunnarsson

2013-08-19 @ 10:44:01
URL: http://emmaakessons.blogg.se/
Postat av: Anna B

Roligt att se ditt schema Louise!! Hoppas bibelundervisningen är givande - dansen vet jag att du älskar! Kram/Anna

2013-08-19 @ 18:14:31
Postat av: Anonym

Kul att se vad du har för lektioner! Verkar så kul och givande och omväxlande ! Ta vara på tiden ! Sverige finns kvar.

2013-08-20 @ 18:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0