Snowboardåkning, snygga liftvakter och spöregn

Jag är nu hemma från en veckas- och snowboardåkning i Branäs. Jag var där med min och Schölanders familj. Tillsammans blir vi Gulanders! Wohoooo! höhö. Här kommer en snabb presentation av LEJS (de äldsta barnen i familjerna).

Me


Emelie, syrran

(Hon ramlade och körde in i mig direkt efter att denna bilden togs)

Julia

Julia är en söt och galet rolig 11-åring vars favoritord är körv.

Sara

Sara är en söt, kreativ ch omtänksam 14-åring som älskar att sjunga och spela sagan om ringen risk. ;)

Sen har vu ju även de två småpluttarna John och Vickan, världens sötaste småsyskon.


Vi i LEJS har hittat på oräkneligt många barnsliga grejer tillsammans. När vi var mindre spelade vi upp Pelle Svanslös teatrar för släkt och vänner. Vi brukade även leka skola uppe på vår vind där jag och Sara tvingade Emme och Jullan att göra allt från att skriva av en hel rimbok med ett rim för varje bokstav till att skriva uppstser om olika slags möss. Sen har vi ju såklart varit på en massa skidresor tillsammans. Men det var 4 år sedan sist så det var kul att åka skidor tillsammans igen.

Vädret har inte varit det bästa (förutom idag då vi åkte hem -.-) men vi har varit ute i ur och skur för att åka. Jag åkte snowboard största delen av veckan och det har faktiskt gått riktigt bra. :) Jag tror att jag ska gå över till snowboard på heltid nu. ;)







Nu när vi kom hem fundera vi i familjen Gunnarsson lite på vad familjen Schölanders säger om oss. Vi kom fram till att de var lite mer ordningsamma än vad vi är och att vi tycker att de alltid ska planera grejer ordentligt. Jag slår vad om att Schölanders diskuterar att vi är jobbigt hälsosamma i vår familj. x) Träningsnarkomaner som vi är fick de stå ut med att se mig och mamma göra armhävningar i köket, tacka nej till godis och sen sist men inte minst har ju mamma börjat med herbalife också. Det är typ shakes med mycket protein och näringsämnen i... Ja, jag säger då det, det kan inte ha varit lätt att bo med oss en hel vecka. ;)

Seya!

Kommentarer
Postat av: sara

hahah lis, även om ni gör armhävningar i köket och inte äter godis tycker familjen schölander extremt mycket om familjen gunnarsson ändå! Tack för allt :* <3

2010-04-05 @ 18:43:18
Postat av: emelie

haha, skönt å höra Sara! vi tycker om er mega mycket också och gillar verkligen alla gulanders skidresor!<3

2010-04-05 @ 19:09:23
URL: http://gunnarssonemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0