När jag är i jobbiga situationer och är i desperat behov av Guds hjälp så börjar jag lova bort saker till Gud. Idag till exempel; då trodde jag att jag kommit försent till bussen (det var ingen på busstationen när jag kom och bussen skulle ha gått för två minuter sedan). Jag hade inga pengar att ringa med så jag kunde inte be någon att skjutsa mig. Då bad jag till gud att om han fixa så att bussen kom så skulle jag inte sminka mig på hela veckan. xD Och bussen kom! ;P

Jag kommer precis tillbaka från att ha hjälpt Mallan med hennes jobbiga moppe som inte ville starta. Det tog otroligt lång tid den här gången och till sist tipsa jag henne om att hon måste offra nåt till Gud för att den skulle starta. xD så hon lovade Gud att hon skulle läsa två kapitel i bibeln om dan denna veckan, bara han fick moppen att starta. Och det gjorde den... ;)

Ha det bra! ;D

Kommentera

Publiceras ej