Svar på era frågor

  • Jag vill gärna höra lite mer om britta :) mycket intressant och spännande :)
Sofie syftar här på min "låtsaskompis" Britta som egentligen inte alls är min låtsaskompis Britta. Du kan läsa mer om denna mystiska varelsen här.
  • Tycker du om hästar? :) Dum fråga kanske men endå? :P
Nja. Jo, de kan vara rätt mysiga ibland och jag har ridit en hel del när jag var mindre. Men det var ett tag sedan nu så det är inget jag håller på med regelbundet.
  • Vad fick dig att börja blogga?!
Det var ganska längesen. Jag antar att jag tyckte det var snäppet coolare än bilddagboken som började bli lite mesigt. ;) Jag tyckte dessutom att det verkade roligt och sen har jag blivit mer och mer intresserad av att designa bloggen, det är nog det jag tycker är roligast.

  • Du skulle kunna förklara/utveckla:
-varför kamikazepiloterna från Japan hade hjälm ?
-om det finns någon universell moral ?
-motivet till att man skriver en bok som "den stora bajsfesten" som Victoria just lånat på biblioteket .Vad ville författaren uppnå, vilket budskap ville han förmedla och finns det en djupare underliggande mening man som betraktare förbiser ?
-varför dålig orienteringsförmåga oftast går i arv till nästa generation ?
-ta hål på en av de fetaste myterna dvs att tjejer skulle ha bättre simultankapacitet än killar!


Haha, det är min pappa som kommenterat det här, fullt med internskämt. Men jag ska försöka svara på frågorna.

- Ja, man kan undra varför kamikazepiloter har hjälm när de ändå ska ta självmord men jag tror att det var för att ifall nåt gick fel och de råkade skada sig innan de fullbordat sitt uppdrag såkunde det vara bra med en hjälm. :P
- Den frågan kan ju ta ett tag och besvara, särskilt eftersom jag inte själv riktigt vet vad jag tycker. Men din fråga är alltså om alla människor har ett samvete som följer samma moral - om alla människor innerst inne vet vad som är rätt och fel?
- Jag tror att den förträffliga boken "Den stora bajsfesten" (som förövrigt alla borde läsa) ville skriva en bok som inte var som alla andra barnböcker, en bok som vidgar läsarens världsbild lite och bryter det inrutade Svensson-tänket om vad som är okej och vad som inte är det. Eller så ville författaren bara att föräldrarna som läser för barnen skulle få sig ett gott skratt. ;)
- Ha. ha. ha. Väldigt kul. Jag är faktiskt bra på att hitta.
- Det är ingen myt, det är ett faktum.

  • Varför är du så snygg? Vill du stå modell för mig när jag ska testa min studio, som jag antagligen kommer ha i garaget här hemma istället.. (elr det är inte bestämt än)? :)
Ja, det var ju en svår fråga. :P JAg tror det är för att min snygga kompis Emma har smittat av sig. ;) Och ja, det vill jag jättegärna! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0