Matt 6:31-34
"Gör er därför inte bekymmer och fråga: Vad ska vi äta? eller: Vad ska vi dricka? eller: Vad ska vi klä oss med? Efter allt detta söker hedningarna men er himmelske fader vet att ni behöver allt detta. Nej, sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också. gör er alltså inte bekymmer för morgondagen."

Pengar, prylar, kläder, skola, jobb, relationer, popularitet och hobbies är exempel på Guds goda gåvor till oss. men om vi låter dem ta all vår tid och fokus och tycker det är det viktigaste i livet så har vi inte tid med Gud. De är osäkra investeringar som kan tas ifrån oss på ett kick.

Istället ska vi fokusera på han som ger oss gåvorna, Jesus. Han är värd allt vårt fokus. Ingenting kan ta ifrån oss tron på Jesus. och dessutom; vad spelar det egentligen för roll om vi är populära här på jorden och har allt vi vill ha när vi ändå kommer få allt vi någonsin kan drömma om i himmelen.

Jacob Andersson pratade om detta när vi var på Transtrand. Under aftonbönen och låvsångerna kunde jag ofta komma på mig själv med att se efter var alla snygga killar satt istället för att fokusera på Gud. jag tänkte att det här med att söka Guds rike först kunde jag verkligen bli bättre på. det känndes jobbigt.

Men så i slutet av lägret så kom jag på vad den andra delen av versen sa; "...så ska ni få allt det andra också." Så om jag bara satsar på att lära känna Gud först så kommer han att ge mig så mycket kläder, pengar, prylar och mat jag behöver, en bra utbildning och senare ett roligt jobb, den perfekta pojkvännen för mig och SM guld i gymnastik.

Haha, kanske lite överdrivet men jag tror i alla fall att han kommer ge mig så mycket jag kan ta emot utan att tappa fokuset på honom! :D

Pöss!
//Louise

Kommentera

Publiceras ej