Insikt II: Atmosfären påverkar en gudstjänst

Efter att ha studerat Hillsongs gudstjänster i några veckor insåg jag vilken stor betydelse detaljer jag inte tänkt på tidigare verkligen påverkar min upplevelse av gudstjänsten. På Hillsong har vi team för uppgiter som att;
* Välkomna och organisera bilarna på parkeringen.
* Hälsa välkommen vid dörren.
* Gratis kaffe för nya.
* Uppmärksamma ensamma människor och se till att de känner sig välkomna
* Hosta och se till att församlingen sitter på de främre raderna utan stora mellanrum med varandra. 
* Leda med exempel i lovsång och under predikan genom att se till att vara engagerad och uppmuntrande. 
* Spela live-musik i foajen. 
 
Så mycket tanke har lagts bakom så många detaljer. Har du någonsin funderat på skillnaden i atmosfären under lovsång när alla står upp tätt ihop istället för att sitta, utspridda över alla stolarna? Så enkelt att förändra redan nästa söndag, eller hur? 
 
Det var ett ort inlägg från mig denna vackra fredag den 13e. 9 månader sedan jag lämnade Sverige. 
Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0