Insikt I: Jesus är Herre

En av de första insikterna jag fick när jag kom hit var insikten om hur lite plats jag gett Gud i mitt liv. Jag hade alltid varit mer eller mindre säker på att Gud fanns och att Jesus dog för mig men aldrig riktigt låtit honom vara Herre över mitt liv. Många gånger lyssnade jag på honom och försökte klura ut hans vilja i en särskild situation men sen bestämde jag mig ändå för att välja min egen väg. Jag var medveten om att min relation med Gud inte var allt den kunde vara och kände på mig att det jag behövde göra var att gå "all in".
 
När jag kom hit bestämde jag mig för att gå "all in". Jag sa till Gud att från och med nu är du Herre över allting i mitt liv. Jag ger dig hela mig, du kan säkert göra så mycket mer av mig än jag någonsin kommer lyckas med. Livet sedan dess har varit så otroligt utmanande, lärorikt och spännande. I början trodde jag att Gud skulle fullborda mig och göra mig perfekt på en vecka och att jag sedan skulle kunna gå resten av året här som en perfekt människa. Men så blev det såklart inte. Första veckan, eller första månaden, bestod istället av att inse hur mycket som kunde förändras till det bättre. Jag antar att det är där det måste börja, en insikt om vad som faktiskt är fel. 
 
Nu ett halvår senare kan jag tydligt se skillnaden mellan resultatet av att gå min egen väg och resultatet av att låta Gud ta lednigen. Skillnaden är som natt och dag och det i sig själv är ett starkt gudsbevis för mig. Att ge mitt liv till Jesus är inte en stor självuppoffring jag kommer betala för resten av mitt liv, det är faktiskt den bästa tjänsten jag kan göra mig själv. 
 
"Sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också."
Matteus 6:33
 
Att va kristen är inte att TRO på Jesus, det är att ha honom som Herre i sitt liv. 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så sant det du skriver !

Svar: Tack mamma :)
Louise Gunnarsson

2013-09-09 @ 22:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0