A challenge accepted and a friend in need

Pratade nyss på skype med min kloka pappa. Pappa är nästan alltid avsiktlig med sina samtal med mig, han försöker prata med mig en gång i veckan och han ställer alltid frågan; "Vad har du för någon ny insikt sedan vi pratade senast?". Oftast tycker jag det är en obekväm fråga men jag uppskattar att han ställer den för det utmanar mig till att faktiskt fundera över vad jag lärt mig och formulera det i ord. Idag utmanade pappa mig till att skriva om mina största insikter på bloggen så att andra kan få ta del av dem. Challenge accepted. Så jag ska försöka dela med mig av en insikt i veckan framöver.

 

Annars då? Jo, jag har fått ett jobb! Som servitris på en thai-restaurang, riktigt najs! Alla pratar thai utom jag och ägaren, men jag klarar mig. Glad att jag äntligen har en inkomst och att jag får möjlighet att jobba på en thai-restaurang. Älskar ju thai-mat.

 

Någonting rätt fantastiskt hände precis. Jag var ute och sprang när jag kom att tänka på min kompis. Kände tydligt hur Gud uppmanade mig till att springa hem till henne och be för henne. Normalt brukar jag inte våga göra såna halvgalna saker. Men jag kunde inte sluta tänka på det så jag bestämde mig för att göra det. När jag kommer in och knackar på hennes dörr möts jag av ett rödgråtet ansikte och ser att hon har tydliga, djupa rivmärken på ena armen. Jag får krama henne i några minuter. Sen går vi ut en runda, snackar, tittar på stjärnorna och jag får be för henne. Men vilken timing! Helt galet hur Gud kan använda mig när jag låter honom! 

 

Saknar er! 

Louise


Kommentarer
Postat av: Anna B

Hej Louise!
Kul med nytt inlägg och det ska bli roligt att läsa om dina veckoliga insikter! Jag tror också Gud verkar i våra liv genom att ge oss ingivelser om vad vi ska göra. Absolut kan Gud tala till människor så vi hör Hans röst men själv är jag övertygad om att vi ska lyssna på sådana ingivelser som du pratade om och på vårt samvete - så tror jag Gud pratar oftast till oss!
Lycka nu till med ditt jobb också! Skönt att få en inkomst! Pelle o Erika hälsar! Kram

2013-09-03 @ 19:56:30
Postat av: Malin

Härligt att höra! Gud är god. Vet du vad jag har fått inse lite av - en pyttebit av. Att Jesus älskar mig så sjukt mycket fast än att jag har en svag tro. Amen.

Svar: Amen. Har också börjat inse det. And he who began a good work in you will carry it on to completion. <3
Louise Gunnarsson

2013-09-03 @ 22:52:03
URL: http://wwwmalinmansson.blogg.se
Postat av: Farmor

käraLouise!jag gläder mej åt dina inlägg. Att det var Gud som manade dej, att komma till en vän som var i nöd,tror jag säkert.Om vi tror o lyssnar tillGuds röst,leder han oss rätt.----Jesus älskar dej! det var roligt o höra,att du fått ett jobb som du trivs med. önskar dej Guds rika välsignelse! Kram farmor

Svar: Hej farmor! Jag är glad att du läser dem! Visst e det så. Tack farmor, du med! Kramar
Louise Gunnarsson

2013-09-05 @ 09:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0