Sweden here I am

Jag befinner mig just nu hemma i kökssoffan med en varm brasa i ryggen och vinande storm utanför fönstret. Det är svårt för mig att greppa men jag har varit hemma i över en vecka nu. Jag har svårt att forma i ord hur det har varit att komma hem. De första dagarna var det lite som att komma hem till ett liv man känner igen men det känns inte riktigt som mtt för jag har förändrats så mycket. Jag njuter i alla fall av att kunna umgås med familjen igen för de har verkligen varit saknade. 
 
Den största insikten jag haft här hemma än så länge är att Gud verkligen är verksam i Sverige. Jag har nog haft en väldigt sne bild av verkligheten här i Sverige under året i Australien. Jag tänkte på något sätt att jag och Daniella ensamma skulle komma hem och förändra världen och att kyrkan här nästan skulle streta emot eller i alla all vara väldigt sovande och likgiltig. Men sen jag kom hem har jag igen och igen förvånats över vilken passion det finns här och hur mycket som faktiskt har förändrats på ett år. Gud har nåt stort på G i Sverige och jag är bara en liten del i hans pussel, hans masterplan. Otroligt spännande är det och jag ser verkligen fram emot att gå ett år till på college för att sedan komma hem och lägga all energi och allt jag lärt mig på kyrkan här. Amen.
 
God jul på er!
Louise

Kommentarer
Postat av: benedicte

<3 <3 <3
Är för trött för att formulera en kommentar men ville ändå förmedla min kärlek till dig och min glädje över det du skriver så det blev hjärtan ;)
<3 <3 <3

Svar: Åh, tack, haha. Jag hoppas vi ses nån gång snart förresten? Vad gör du över nyår?
Louise Gunnarsson

2013-12-16 @ 23:01:06
URL: http://benedicte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0