Kategori ordbajs

Hon skulle bara bli avundsjuk på fröken Dunja, om ni vill veta det, och på er också ... alldeles säkert på fröken Dunja i varje fall. Hon är sannerligen mycket, mycket egenartad! Jag är också en idiot förresten! ... Men strunt i det! Bry er inte om mig - jag pratar bara goja, jag är inte värdig er ... Jag är i högsta grad ovärdig er! ... Men så fort jag har följt er hem ska jag gå ner till kanalen och hälla ett par hinkar vatten över huvudet, och sen är jag klar igen ... Om ni bara visste hur mycket jag tycker om er båda!

Att prata strunt med egna ord är ju nästan bättre än att tala sanning med andras. I första fallet är man människa, i andra fallet är man en papegoja! Sanningen ränner inte sin väg, men livet går lätt att mista, det finns det exempel på. Räck mig er hand, räck mig den ... och er också, fru Raskolnikova. Jag vill kyssa era händer, genast, på knä!

Lösa utdrag från "Brott och straff" - Fjodor Dostojevskij



Kommentarer
Postat av: Malin

Läser du Brott och Straff? Om min pappa får höra det blir han lyrisk.

2011-09-10 @ 19:46:10
URL: http://wwwmalinmansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0