När mamma är borta

Denna veckan är vår kära mamma i Israel med jobbet och kommer inte hem förräns nästa måndag. Hon insåg såklart att det skulle bli svårt för oss i resten av familjen att klara oss utan henne och därför har hon skrivit ihop värsta schemat över veckan med alla aktiviteter som händer. En kollumn för varje unge i familjen och sen är det markerat i olika färger beroende på vem det är som ska hämta och lämna, farrmor, pappa, mormor eller morfar. Vilket stålmamma jag har!

Pappa försöker komma undan så lindrigt som möjligt och har nu annordnat en tävling för oss systrar Gunnarsson om vem som är duktigast under veckan, den som diskar mycket och sånt. Han hoppas väl att vi ska ta det på blodigt allvar och entusiastiskt börja städa och röja upp i hela huset men tyvärr så har jag och Emelie inte varit så ambitiösa när det gäller det. Ännu.

Jag känner hur läxorna börjar dränka mig nu men jag väljer att leva kvar i lovkänslan ett tag till och ignorera tyngden som lagts på mina axlar. Ha de bra och Tjingeling!




Kommentarer
Postat av: Emma

Min fina Lop. Du kommer klara dig fint utan henne. Och läxorna, skit i dom! Du kommer till himlen ändå :)

2011-03-01 @ 21:18:59
URL: http://emmaakessons.blogg.se/
Postat av: jenny

oj israel ;D vad häftigt vad jobbar hon med?

2011-03-07 @ 17:04:45
URL: http://pennysplace.blogg.se/
Postat av: jenny

superfin bild förresten ;D

2011-03-07 @ 17:05:20
URL: http://pennysplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0