Mina födelsedagar genom tiderna

När jag fyllde typ 10 fick jag en röd cykel i födelsedagspresent och jag sprang ut där ute och skrek av glädje.

Följande kommer från mina gamla dagböcker:


4/6 2005 (12)
Efter skolan idag körde vi till skopunkten för att byta skorna jag fick i födelsedagspresent till en mindre storlek. Det fanns inga av den sorten kvar så vi köpte ett par ballerinaskor istället. De är vita och jättefina. ....

Blablabla. Bara en massa tråkig fakta om vad jag gjort under dagen. Jag berättar inte ens om min födelsedag.


2/6 2006 (13)
Det var friluftsdag i torsdags. Jag och Julia hade en station. Emily, Fia och Evelina hade en station.

Jag fyllde 13 år i måndags. Jag fick smycken, en Carola skiva, kläder och böcker.

På idrotten höll Fia  och Emily på med att försöka dra ner Marcus byxor, ja det var så tramsigt så
(sorry Fia, och Emily ;P). Det märktes att Marcus inte tyckte alls om det och jag tyckte riktigt synd om honom.

Sen har jag klistrat in ett kort jag gjort till mig själv, det står:
Till den bästa, snyggaste, smartaste och sötaste tjejen i världen. Grattis!

31/5 2007 (14)
Det har varit min födelsedag! I födelsedagspresent fick jag bland annat:
* Massor av godi.
* Ett strutsägg.
* Klistermärken.
* Pengar.
* En mobil.

Sen var vi i Borlänge hela helgen också... och tävlade du vet. Om du inte visste det så var jag med på:
* Flickis, flickis.
* Flickis, salto.
* Bord (överslag).
Det gick jättebra på tävlingen. Vi kom sammanlagt 23:a av 52 lag. Ganska bra faktiskt, det var ju RM.

Vet du en annan sak? Åke gjorde en annan "jättegullig" grej. Han sjöng typ på nåns låt och det var liksom en fin låt... Jag vet, det låte jättekonstigt. Har prov imorgon så Bye!

Ok, vad var det där sista? x) Åke är ett kodnamn, men jag vet faktsiskt inte vem de är jag snackar om.

30/5 2008 (15)
Tja! Nu är vi på trasibiriska tåget igen, den här gången på väg mot Ryssland. Vet du, vi kommer att ha besökt 6 huvudstäder (bankok, Peking, Ulan Batur, Moskvam Helsingfors och Stockholm) på mindre än två veckor! xD :O

Stället vi sov på förra natten var verkligen jättemysigt. Jag tror det heter Jurta och det är ett tält typ, som normadern brukar leva i. PÅ min födelsedag besökte vi en normadfamilj och red på hästar.

Igår dela jag och Emelie kupé! Jag tror att jag kommer bli galen av hennes närvaro. Det luktade illa och jag frågade: "Har du fisit Emelie?" så svarar hon: "Nej, men jag har petat mig i näsan."




30/5 2009 (16)
Jag är lite besviken på gårdagens födelsedag faktiskt. Men det kan bero på att jag hade en sån fantastisk dag dagen före (jag vann 1000 meter på en friidrottstävling).

Johanna och Simon hade tänkt komma och överraska mig men Simon var sjuk och Johanna hade för mycket att göra.

Emelie var snäll och gav mig ett par jeans från Gina. Av mamma och pappa fick jag 600 kronor men jag var skyldig dem 500 så det blev bara 100 kronor kvar. -.-. Jag fick också en "bus-väckarklocka", en bikini och mammas gamla cykel "(. Jag behöver inte äns en cykel och om de nu tvunget ska ge mig en så kan deväl ge mig en ny?! otacksamma unge.


Oscar Westman skrev grattis till mig på facebook! :D

Förresten så slog jag skolrekord igår;
Gammalt: 3.34
Jag: 3.33

Haha, wow, med 0,01 sekunder Louise! ;P

Min 17-årsdag
Gårdagens dagboksskrivande skulle ni allt gärna vilja läsa men nepp. :P Men jag kan berätta att jag vaknade till: "Vi gratulerar...", sen öppna jag paketm fick ett par blåa converse, en mobil, plus lite annat. Sen sprnag jag med mamma och pappa i arild, riktigt härligt. Klockan 3 kom släkten och då firade vi med picknik i Svanshall. Jag fick en cykel av mormor och morfar eftersom jag har slarvat bort den jag fick förra året. Det pinsamma var att jag hade sagt till mormor dagen innan att jag absolut INTE ville ha en cykel. XD På kvällen var jag på grillkväll hemma hos Albin, ännu mysigare.



Ledsen för de megalånga inlägget med mycket text men jag kännde för att skriva om mina gamla födelsedgar. ;P För er som inte pallat läsa så kan jag sammanfatta med att jag fått min 6:e cykel i år (jag har slarvat bort 2 st). ;) Pusshej <3



Kommentarer
Postat av: Louise

Oj, shit med text det blev. (a) Det kommer aldrig någon palla läsa.

2010-05-30 @ 15:59:35
URL: http://louisegunnarsson.blogg.se/
Postat av: Albin Persson

Grattis :)

Vi hade mycket trevligt, måste göras om oftare! :D

2010-05-30 @ 21:25:23
Postat av: Louise

Haha, ja det måste det :) Nästa gång blir det tornet! ;P

2010-05-31 @ 08:07:12
URL: http://louisegunnarsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh, det låter som din bästa födelsedag på länge höhö.. ledsen att jag o simon aldrig överraskade dig förra året. ;P Men grattis igen! Och jag ÄLSKAR dig! <3

2010-06-01 @ 08:54:13
Postat av: Loui

Haha, det är lugnt Johanna ;P Jag älskar dig med! <3

2010-06-01 @ 13:18:21
URL: http://louisegunnarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0