Mamma Malin



Idag är det mammas tur att få veta hur mycket hon behövs och hur mycket hon betyder för mig. ;P

Jag förundras dagligen över hur mamma orkar vara mamma i vår familj. Allt skitjobb hon får göra, allt hon måste fixa för att familjens vardag ska fungera. Hon gör en massa viktiga saker som vi andra inte märker. Jag hade aldrigg funderat på att vi ens behövde bokföra vår ekonomi förrän mamma bad mig att hjälpa henne med det. Diska, städa, tvätta, köpa och laga mat är också grejer mamma gör dagligeen utan att vi ens tänkt på att det behövs. Vi tar mamma för en självklarhet och ger henne inte den uppskattningen hon förtjänar.

En sak jag tänkt en del på på sistone, hur kul är det att skjutsa rundor sina barn till alla deras aktiviteter varje dag!? När hon äntligen slutat jobbet och har en ledig stund över så måste hon skjutsa mig, Eme eller Vickan tilll våra aktiviteter och hinner inte så mycket som att tänka på om hon vill hitta på något själv. Hur kul är det liksom?

Det finns säkert en miljon uppgifter till som mamma gör för vår famil, men eftersom hon gör det utan att klaga så har jag inte ens fattat att de finns.

För att vara mamma i vår familj måste man dessutomm ha en stooor portion tålamod. Jag, pappa, Eme och Vickan kan vara extremt irriterande ibland.

Så jag vill bara säga att vi älskar dig mamma, och vi uppskattar allt du gör för vår familj även om vi inte visar det så ofta!

Puss och kram <3


Kommentarer
Postat av: Mallan

gullegull! ;P

2010-01-20 @ 10:36:40
URL: http://wwwmalinmansson.blogg.se/
Postat av: Malin

Puss Älskar dig med/ Mamma

2010-01-20 @ 18:01:41
Postat av: Emelie

rörd mycket fint ;)



När kommer jag? :D

2010-01-21 @ 18:55:44
URL: http://gunnarssonemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0