Askungen

Hela dan får, hon arbeta,
hon får jobba,
hon får streta,
putsa, diska, tvätta, damma,
varje dag är det detsamma
här hon putsar,
där hon sopar,
så snart dom inte ropar,
det är ju hon som knogar
tills hon blir alldeles virrig,
darrig, stirrig.

Ibland känner jag mig som askungen. Idag har jag målat klart lekstugan, klippt gräset i hamnen (tog "bara" 2 timmar denna gånegn) och sen direkt när jag kommer hem ska farmor åka så jag får passa Victoria. Imorgon ska jag passa henne från halv 8 på morgonen. Nä, nu ska jag sluta klaga. Imorgon ska jag åka till Lund där Johanna är hos sin syster. Det ska bli kul. 

Pussokram
// Louise Askungen Gunnarsson
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0